vineri, 17 noiembrie 2017

Test (clasa a V-a)



Nume:
Clasa:
Data:

1.      Definiția basmului. 1 p.
2.      Trăsăturile basmului. 1.2 p.
3.      Completați următoarele enunțuri:                                       1 p.
a. Într-o narațiune există …............................…................................. și ….............................. .
b.Monologul este…......... ........... .............. ......... ..................................................... ..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
4.      Dați exemplu de operă literară, studiată sau nu la clasă, în care există narațiune. Specificați și autorul acestei opere literare. 0,4 p.
5.      Realizați familia lexicală a cuvântului floare (3 cuvinte) și familia lexicală a cuvântului pădure (3 cuvinte). 1.2 p.
6.      Realizați câmpul semantic al denumirii obiectelor de mobilier (5 termeni). 1 p.
7.      Ce sunt sufixele? Dar cuvintele derivate? 1.2  p.
8.      Arătați care este rădăcina și care este cuvântul de bază al următoarelor grupuri de cuvinte:     1p.

a) copiliță
copilărie
copilandru
copilaș
copilăros
b) Verzui
înverzit
verdeață
neînverzit
c) facere
desface
reface
refacere
d) dezlega
legare
dezlegare
nelegat
e) omuleț
omenesc
omenie
neom
supraomenesc



! Se acordă 2 p. din oficiu.

Test sinonime, omonime, paronime (barem)

Nume:
Clasa:
Data:

1.      Alege forma corectă a următoarelor cuvinte: bleumaren/bleumarin; filigran/filigram; repercursiune/repercusiune; táxi/taxí; caísă/cáisă; tráfic/trafíc. 0,6p.
2.      Alcătuiește propoziţii cu următoarele neologisme: carismă, libertin, opac, clepsidră. 0,8 p.
3.      a. Alcătuiește propoziţii în care să folosești următoarele cuvinte: a-și apropria/a apropia;  învestit/investit; eminent/iminent. 1,2 p.
b. Cum se numesc aceste perechi de cuvinte? 0,2 p.
4.      a. Notează definiția tautologiei și explică prin ce se deosebește aceasta de pleonasm. 0,3 p.
b. Alcătuiește o propoziţie în care să folosești o taulologie și o propoziție în care să folosești un pleonasm. Nu uita să subliniezi tautologia și pleonasmul în fiecare din propozițiile alcătuite de tine! 1.5 p.
5.      Indică elementele de argou și de jargon din următorul text:
Bonjur, angelul meu! E marfă gestul pe care l-ai făcut azi pentru șmenarul acela, parol! 0,5 p.
6.      Ilustrează omonimia cuvântului „mine” în două enunţuri; (0,6 p.)
7.      Găsește un sinonim și un antonim pentru fiecare dintre următoarele expresii: a strânge cureaua, la Paștele cailor, a o lua la sănătoasa. 0,6 p.
8.      Dă un exemplu pentru fiecare din următoarele situații: 0,3 p.
- cuvânt care să conțină doftongul -oa;
- cuvânt care să conțină un hiat;
- cuvânt care să conțină un triftong.
9.      Desparte următoarele cuvinte în silabe și enunţă, pentru fiecare cuvânt în parte, regula care a stat la baza formării silabelor: poet, neclar, care, amantlâc 1,2 p.
10.  Găseşte trei sensuri ale cuvântului polisemantic pânză. 0,6 p.
11.  Constriește un enunț în care cuvântul dimineață să aibă sens figurat. 0,2 p.
12.  Arată ce fel de sinonime sunt următoarele perechi de cuvinte: vârtej-„cuibar rotind de ape”; lexic-vocabular; varză-curechi; slab-prost. 0,4 p.



Se acordă 1 p. din ofciu!




English Test (barem)



1.       Scrieți forma de infinitiv, trecut și participiu trecut pentru verbele următoare:

a fi =
a începe =
a deveni=
a construi=
a vedea=
a spune=
a gândi=
a înțelege =
a purta=
a cheltui=

2.       Scrieți traducerea, precum și forma de trecut și participiu trecut pentru verbele la infinitiv:
to sleep=
to ride=
to ring=
to keep=
to fly=
to freeze=
to eat=
to drive=
to buy=
to sell=





BAREM
1.
to be
was/were
been
(a fi)
to begin
began
begun
(a începe)
to become
became
become
(a deveni)
to build
built
built
(a construi)
to see
saw
seen
(a vedea)
to tell
told
told
(a spune)
to think
thought
thought
(a gândi)
to understand
understood
understood
(a înţelege)
to wear
wore
worn
(a purta)
to spend
spent
spent
(a cheltui)


2.
to sleep
slept
slept
(a dormi)
to ride
rode
ridden
(a călări)
to ring
rang
rung
(a suna)
to keep
kept
kept
(a ţine)
to fly
flew
flown
(a zbura)
to freeze
froze
frozen
(a îngheţa)
to eat
ate
eaten
(a mânca)

to drive
drove
driven
(a conduce)
to buy
bought
bought
(a cumpăra)

to sell
sold
sold
(a vinde)