sâmbătă, 11 februarie 2017

Planificare calendaristica, semestrul al II-lea, romana, clasa a VII-a

An scolar 2016-2017
Semestrul al II-lea



Mai jos aveti un model de parcurgere a materiei in semestrul al II-lea, la disciplina limba si literatura romana, clasa a VII-a, editura Humanitas

S1        13-17 februarie   
1.       Pronumele
2.       Pronumele personal (persoana, nr., gen)
3.       Pronumele reflexiv
4.       Pronumele si adj pronominal posesiv
S2        20-24 februarie
1.       Pronumele demonstrat si adj pron dem
2.       Pr si adj prin nehotarat
3.       Pr si adj pr negativ si interogativ
4.       Pr si adj pr relativ si de intarire


S3        27 februarie -3 martie
1.       Numeralul
2.       Tipuri de numeral
3.       Functii sintactice ale numeralelor
4.       Exercitii


S4         6 martie- 10 martie
1.       Evaluare
2.       Calin (file din poveste)-Interpretarea textului
3.       Descrierea ca mod de expunere. Epitetul metaforic
4.       Descrierea subiectiva si obiectiva

S5       13 martie – 17 martie
1.       Adjectivul (adj. pr-zise si provenite din vb la participiu)
2.       Adjective variabile si invariabile
3.       Gradele de comparatie ale adj
4.       Locutiunea adjectivala


S6         20-24 martie
1.       Balada culta – Pasa Hassan
2.       Descifrarea textului
3.       Poemul eroic (Scrisoarea III)
4.       Exercitii adjectivul; balada; poemul eroic


S 7      27-31 martie
1.       Evaluare
2.       Adverbul. Locutiunea adverbiala
3.       Prepozitia
4.       Conjunctia

S8        3 aprilie – 7 aprilie
1.       Interjectia
2.       Exercitii partile de vorbire neflexibile
3.       Evaluare
4.       Textul argumentativ


S9       10 aprilie – 14 aprilie
1.       Doua loturi-nuvela
2.       Interpretarea textului
3.       Caracterizarea personajului
4.       Predicatul
S10      2- 5 mai
1.       Aplicatii predicat, nume predicativ
2.       Subiectul. Subiectul neexprimat
3.       Exercitii subiect si predicat
4.       Evaluare


S11   8 – 12 mai
1.       Recapitulare teza
2.       Recapitulare teza
3.       Teza
4.       Corectarea tezei


S 12   15 – 19 mai –Sc. Altfel

S 13  22- 26 mai
1.       Imn lui Stefan cel Mare
2.       Imn national. Imn religios. Oda
3.       Atributul
4.       Tipuri de atribut. Atributul adjectival



S 14   29 mai – 2 iunie
1.       Atributul substantival
2.       Atributul pronominal
3.       Atributul verbal. Atributul adverbial
4.       Exercitii atribut

S 15  5 iunie – 9 iunie
1.       Complementul
2.       Tipuri de complement
3.       Exercitii complement si atribut
4.       Evaluare

S 16  12 iunie – 16 iunie Recapitulare finala


vineri, 10 februarie 2017

Planificare calendaristica, semestrul al II-lea, romana, clasa a VI-a

An scolar 2016-2017
Semestrul al II-lea


Mai jos aveti un model de parcurgere a materiei in semestrul al II-lea, la disciplina limba si literatura romana, clasa a VI-a, Editura Didactică și Pedagogică


S1        13-17 februarie   
1.       Pronumele
2.       Pronumele personal (persoana, nr., gen)
3.       Functii sintactice (sub, at, complement)
4.       Pronumele reflexive

S2        20-24 februarie
1.       Pronumele si adj pronominal posesiv
2.       Pronumele demonstrat si adj pron dem
3.       Exercitii pronume
4.       Evaluare


S3        27 februarie -3 martie
1.       Numeralul
2.       Tipuri de numeral
3.       Functii sintactice ale numeralelor
4.       Exercitii


S4         6 martie- 10 martie
1.       Amintiri dintr-o calatorie (C. Hogas)
2.       Tipuri de epitete
3.       Interpretarea textului
4.       Descrierea ca mod de expunere

S5       13 martie – 17 martie
1.       Adjectivul (adj. pr-zise si provenite din vb la participiu)
2.       Adjective variabile si invariabile
3.       Acordul adj cu subs in gen, nr, caz
4.       Gradele de comparatie ale adj
  
       S6         20-24 martie
1.        Adjectivul  si numer(exercitii de consolidare)
2.       Evaluare
3.       Portretul lui Stefan cel Mare
4.       Tipuri de portret


S 7      27-31 martie
1.       Adverbul
2.       Prepozitia. Conjunctia
3.       Interjectia
4.       Partile de vorbire neflexibile – exercitii

S8        3 aprilie – 7 aprilie
1.       Evaluare
2.       D-l Goe...
3.       Vorbirea directa si indirecta
4.       Interpretarea textului


S9       10 aprilie – 14 aprilie
1.       Predicatul
2.       Numele predicativ simplu si multiplu
3.       Budulea Taichii -nuvela
4.       Aplicatii predicat, nume predicativ, nuvela
S10      2- 5 mai
1.       Subiectul
2.       Subiectul neexprimat
3.       Exercitii subiect si predicat
4.       Evaluare


S11   8 – 12 mai
1.       Recapitulare teza
2.       Recapitulare teza
3.       Teza
4.       Corectarea tezei



S 12   15 – 19 mai –Sc. Altfel

S 13  22- 26 mai
1.       Martisor – Ion Pillat
2.       Interpretarea textului
3.       Atributul
4.       Tipuri de atribut


S 14   29 mai – 2 iunie
1.       Bivolul si cotofana - Fabula
2.       Cererea
3.       Complementul
4.       Exercitii partile de proprzitie secundare

S 15  5 iunie – 9 iunie
1.       Evaluare
2.       Doina – notiuni teoretice
3.       Sintaxa frazei – Elemente de relatie in fraza
4.       Balada. (Constantin Brancovanul).Parabola

S 16  12 iunie – 16 iunie
Recapitulare finala


joi, 9 februarie 2017

Planificare calendaristica, semestrul al II-lea, romana, clasa a V-a

An scolar 2016-2017
Semestrul al II-lea

Mai jos aveti un model de parcurgere a materiei in semestrul al II-lea, la disciplina limba si literatura romana, clasa a V-a, editura Humanitas

S1  13-17 februarie   
1.       Pronumele
2.       Pronumele personal (persoana, nr., gen)
3.       Forme accentuate si neaccentuate
4.       Functii sintactice (sub, at, complement)
5.       Pronumele personal de politete


S2   20-24 februarie
1.       Exerciții pronume personal
2.       Exercitii pronume personal si de politețe
3.       Numeralul
4.       Numeralul cardinal
5.       Numeralul ordinal


S3   27 februarie -3 martie
1.       Exercitii pronume si numeral
2.       Evaluare
3.       In padurea Petrisorului – interpretare
4.       Descifrarea textului
5.       Descrierea ca mod de expunere. Epitetul

S4  6 martie – 10 martie
1.       Adjectivul (adj. pr-zise si provenite din vb la participiu)
2.       Adjective variabile si invariabile
3.       Acordul adj cu subs in gen, nr, caz
4.       Functii sintactice: atribut si nume predicativ
5.       Adjectivul (exercitii de consolidare)


S5   13 martie – 17 martie
1.       Exercitii-  adjectiv
2.       Evaluare
3.       Portretul literar
4.       Mihai Viteazul – obs textului
5.       Tipuri de portret

S6   20-24 martie
1.       Adverbul
2.       Exercitii adverb
3.       Interjectia
4.       Adv si interjectia – exercitii
5.       Caracterizarea personajului


S 7 27-31 martie
1.       Exercitii partile de vb neflexibile
2.       Evaluare
3.       Basmul
4.       Explorarea textului
5.       Lumea basmului – interpretarea textului

S8   3 aprilie – 7 aprilie
1.       Predicatul
2.       Numele predicativ simplu si multiplu
3.       Scrierea imaginativa
4.       Aplicatii predicat, nume predicativ, basm
5.       Evaluarea


S9   10 aprilie – 14 aprilie
1.       Legenda – Dragos Voda
2.       Interpretarea textului
3.       Descifrarea textului
4.       Exploarea textului
5.       Invitatie la lectura

S10  2- 5 mai
1.       Subiectul
2.       Subiectul neexprimat
3.       Scrisoarea. Tipuri de scrisori
4.       Exercitii
5.       Evaluare


S11   8 – 12 mai
1.       Recapitulare teza
2.       Recapitulare teza
3.       Teza
4.       Corectarea tezei
5.       Poezia – Ce te legeni...

S 12   15 – 19 mai –Sc. Altfel

S 13  22- 26 mai
1.       Observarea textului
2.       Interpretarea textului
3.       Atributul
4.       Tipuri de atribut
5.       Exercitii atribut




S 14   29 mai – 2 iunie
1.       Snoava
2.       Interpretarea textului
3.       Complementul
4.       Tipuri de complement
5.       Exercitii complement



S 15  5 iunie – 9 iunie
1.       Exercitii complement
2.       Evaluare
3.       Fraza
4.       Conjunctia
5.       Elemente de relatie in fraza

 S 16  12 iunie – 16 iunie
Recapitulare finala