Nume…………………………
Data………………
Prenume……………………
Clasa………………………..
Test de
evaluare
Citeşte cu
atenţie textul de mai jos:
,,Făt-Frumos
şezu pe un scaun, iar ea şopti o vrajă dulce, şi, cum îl sărută pe frunte, el
se prefăcu într-o floare roşie închisă ca vişina coaptă. Ea-l puse între
florile din fereastră şi cânta de veselie,de răsuna castelul tatălui ei. Atunci
intră şi Genarul.
- Eşti veselă fata mea? şi de ce eşti veselă? întrebă el.
- Pentru că nu mai este Făt-Frumos ca să mă răpească, răspunse ea râzând.’’
- Eşti veselă fata mea? şi de ce eşti veselă? întrebă el.
- Pentru că nu mai este Făt-Frumos ca să mă răpească, răspunse ea râzând.’’
(Făt- Frumos din lacrimă-
Mihai Eminescu)
I.
Scrie în spaţiul rezervat răspunsuri potrivite pentru fiecare cerinţă:
- Transcrie din textul dat , un predicat verbal exprimat prin verb la modul conjunctiv, timpul prezent............................................................................................................ 5p
- Transcrie din textul dat un predicat nominal............................................................ 5p
- Analizează morfologic şi sintactic predicatul nominal transcris de la exerciţiul 2 10p
4.
Selectează din text un subiect simplu şi
precizează prin ce parte de vorbire este
5p exprimat.....................................................................................................................
5. Transcrie o
propoziţie din text, în care există un subiect subînţeles 5p
.....................................................................................................................................
II.
Alcătuieşte propoziţii în care să existe:
1. Subiect
inclus.............................................................................................................. 5p
2. Subiect simplu
exprimat prin
numeral....................................................................... 5p
3. Subiect multiplu
exprimat prin pronume
personal...................................................... 5p
4. Nume predicativ
exprimat prin adjectiv..................................................................... 5p
III. Corectează prin rescriere următorul text:
atunci feciorul îi zise împăratului
5p
tată a venit vremea
sămi dai ce miai făgăduit la naştere
5p
IV. Alcătuiţi o compunere de
10-15 rânduri care să aibă o învăţătură morală. În
redactarea acesteia
veţi urmări să:
-
accentuaţi caracterul moralizator al compoziţiei
4p
-
utilizaţi cel puţin două figuri de stil 2p
-
utilizaţi cel puţin două imagini artistice
2p
- existe un conţinut ideatic adecvat cerinţei 8p
- existe coerenţă
si echilibru al compoziţiei
2p
Pentru redactarea
întregii lucrări se acordă 12 puncte.
Din oficiu se acordă
10 puncte.
Timpul efectiv de
lucru este de 50 de minute.
BAREM- TEST (Clasa a VI-a)
Subiectul I
1. 5
puncte pentru transcrierea unui predicat verbal exprimat prin verb la modul
conjunctiv, timpul prezent
5 puncte
2. 5 puncte pentru transcrierea
din text a unui predicat nominal. 5
puncte
3. 10 puncte pentru analizarea
morfologică şi sintactică a predicatului nominal menţionat la exerciţiul
anterior. 10
puncte
4. 5 puncte pentru selectarea
din text a unui subiect simplu 5
puncte
( 2,5 puncte-
selectare subiect simplu
2,5 puncte- precizare parte de vorbire prin
care se exprimă) 2x 2,5 p= 5 p
5. 5 puncte pentru transcrierea
din text a unei propoziţii în care există un subiect subînţeles 5 puncte
Subiectul II
1. câte 5 puncte pentru alcătuirea unei propoziţii în care există subiect
inclus
5 puncte
2. câte 5 puncte pentru alcătuirea unei propoziţii în care există subiect
simplu exprimat prin numeral
5 puncte
3. câte 5 puncte pentru alcătuirea unei propoziţii în care există subiect
multiplu exprimat prin pronume personal
5 puncte
4. câte 5 puncte pentru alcătuirea unei propoziţii în care există un nume
predicativ exprimat prin adjectiv
5
puncte
Subiectul III
- câte 1
punct pentru fiecare greşeală identificată şi corectarea ei: 10 puncte
„Atunci, feciorul îi
zise împăratului:
-
Tată, a venit vremea să-mi dai ce
mi-ai făgăduit la naştere!”
(10x 1p= 10 puncte)
Subiectul IV
- 4 puncte pentru
accentuarea caracterul moralizator al compoziţiei
1
x 4p = 4 puncte
4 x 1p = 4 puncte
- câte un punct pentru utilizarea a două
figuri de stil 1
x 2p = 2puncte
- câte un punct
pentru utilizarea a două imagini artistice 1
x 2p = 2 puncte
- conţinut ideatic adecvat cerinţei – 10 p
/ tratare ezitantă, superficială a
cerinţei 5p
- coerenţă si echilibru al compoziţiei 2
p
Redactarea întregii lucrări:
12 puncte
-unitatea
compozitiei 1 punct
- coerenţa textului 2 puncte
- registrul de comunicare, stilul şi vocabularul adecvate conţinutului - 2p / adecvare partiala - 1p 2 puncte
- ortografia (0-2 erori - 3p / 3 erori - 2p / 4 erori - 1p / 5 sau mai multe erori - 0p) 3 puncte
- punctuaţia (0-3 erori - 2p / 4 erori - 1p / 5 sau mai multe erori - 0p) 2 puncte
- aşezarea corectă a textului în pagină 1 punct
- lizibilitatea 1 punct
- coerenţa textului 2 puncte
- registrul de comunicare, stilul şi vocabularul adecvate conţinutului - 2p / adecvare partiala - 1p 2 puncte
- ortografia (0-2 erori - 3p / 3 erori - 2p / 4 erori - 1p / 5 sau mai multe erori - 0p) 3 puncte
- punctuaţia (0-3 erori - 2p / 4 erori - 1p / 5 sau mai multe erori - 0p) 2 puncte
- aşezarea corectă a textului în pagină 1 punct
- lizibilitatea 1 punct
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu