UNITATEA
DE INVATAMANT:
PROPUNATOR:
DATA:
CLASA: a VIII-a
ARIA
CURRICULARĂ: Limbă şi comunicare
OBIECTUL:
Limba romănă
TEMA
LECŢIEI : Subiectul
neexprimat
TIPUL
LECŢIEI: Predare de noi cunostinte
Obiective specifice
1.1. înţelegerea semnificaţiei generale a unui mesaj oral, sesizând
progresia şi coerenţa ideilor exprimate;
1.3. sesizarea adecvării elementelor lexicale
utilizate la scopul mesajului ascultat;
2.2. utilizarea în mod nuanţat a categoriilor lexicale într-un mesaj
oral;
2.5. captarea şi menţinerea atenţiei
interlocutorului prin modul de prezentare a mesajului;
2.1. construirea unui discurs oral pe o temă
dată;
1.5. aplicarea principiilor ascultării active
în manifestarea unui comportament comunicativ adecvat;
4.1. redactarea diverselor texte,
adaptându-le la situaţia de comunicare concretă.
Obiective operationale:
La sfarsitul activitatii elevul va fi capabil :
-
să identifice corect subiectele neexprimate în
diferite contexte;
-
să
diferenţieze subiectul inclus de cel subînţeles;
-
să
cunoască parţile de vorbire prin care poate fi exprimat subiectul;
-
să
analizeze corect subiectele din contexte date;
-
să
alcăuiască enunţuri corecte din punct de vedere gramatical;
-
să se
exprime clar, corect şi îngrijit.
STRATEGII DIDACTICE:
a.
Metode şi procedee: conversaţia euristică ,
explicaţia , lucrul cu manualul , exerciţiul oral şi scris , învăţarea prin
descoperire .
b.
Mijloace de învăţământ: Limba română , manual pentru clasa a VIII-a , autori Alexandru
Crişan, Sofia Dobra, Florentina Sâmihăian, Editura Humanitas Educaţional,
Bucureşti, 2008.
FORME DE ORGANIZARE A ACTIVITĂŢII: activitatea frontală, activitate individuală independentă.
PARCURS
DIDACTIC
Momentele lectiei
|
Timp
|
Activitatea profesorului
|
Activitatea elevului
|
Metode
|
Mijloace
|
Modul de organizare
|
||
1. Moment organizatoric
|
1 min.
|
-Notarea elevilor absenti si pregatirea
materialelor necesare orei de limba română.
- Asigurarea unui climat favorabil pentru o bună
desfăşurare a activităţii didactice.
|
Elevii îsi
pregatesc, pe bancã, caietele, cãrtile şi culegerile
|
Conversatia
|
|
Activitate frontala
|
||
2.Verificarea temei
|
5 min.
|
-Verifica temele pentru acasa.
|
Elevii corecteaza
in caiete eventualele greseli in realizarea temei
|
Conversatia
|
|
Activitate individuala
|
||
3. Reactualizarea cunoştinţelor anterioare
|
5 min.
|
- Se va realiza prin întrebări adresate frontal:
- Vă
mai amintiţi ce este subiectul?
- Prin
ce părţi de vorbire poate fi exprimat subiectul?
|
|
Conversaţia
|
|
Activitate frontala
|
||
4. Anunţarea subiectului şi enunţarea
obiectivelor
|
3 min.
|
-Scrie titlul noii lectii pe tabla
- Elevii sunt anuntati ca vor învăţa despre subiect si ca pana la sfârşitul
orei vor trebui să înveţe ce este subiectul neexprimat, să identifice corect
subiectele in enunţuri, să analizeze corect subiectul unei propoziţii, să
diferenţieze subiectul subînţeles de cel inclus.
|
|
Explicaţia
|
Caiete, manualul
|
Activitate frontala
|
||
5. Dirijarea învăţării şi dobândirea
cunoştinţelor noi
|
27 min.
|
- Se cere elevilor sa dea exemple de subiect neexprimat.
- Cere elevilor sa scrie definitia subiectului
neexprimat.
- Invita un elev la tabla pentru a rezolva un
exercitiu de identificare a subiectului neexprimat.
-Pe baza exerciţiului şi a definiţiei
subiectului neexprimat, profesorul precizeaza şi defineşte cele două
subcategorii ale subiectului neexprimat, şi anume cel inclus şi cel
subînţeles.
-Elevii sunt invitaţi să rezolve exercitiile din
carte, de la pagina 89.
|
-Scriu in caiete definiţia
-Rezolva exercitiul propus
- Sunt atenţi şi realizează enunţuri cu subiecte
neexprimate;
- Dau alte exemple, diferite de cele realizate
la tablă
- Asculta cu atentie, scriu in caiete
|
Învăţarea prin descoperire
Exercitiul
Exercitiul
|
|
Activitate frontala
Activitate individuală
|
||
Fixarea cunostitelor
|
|
- Profesorul pune intrebari pentru verificarea
intelegerii lectiei predate;
-Cere elevilor sa dea exemple de subiecte neexprimate
si sa reformuleze definitiile date de profesor pentru a verifica intelegerea
lor
|
-Raspund intrebarilor adresate de profesor
|
Conversatia
|
Caiete, manualul
|
Activitate frontala
|
||
Tema pentru acasa
|
|
-Indica tema pentru acasa si noteaza cativa elevi care s-au remarcat pe
parcursul orei
|
-Noteza in caiete si pun intrebari pentru a verifica daca au inteles
corect cerinta exercitiilor date ca tema
|
|
caietele
|
Activitate individuala
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu