duminică, 19 noiembrie 2017

ACTIVITATE EXTRACURRICULARĂ PROCES VERBAL - Let’s do it, Romania!

Şcoala Gimnazială 
Județul  





         Încheiat  astăzi, 23 septembrie , în  cadrul  activității extracurriculare a  elevilor  din clasele V-VIII, cu titlul Let’s do it, Romania!

         Ordinea  de  zi  cuprinde :
1.      adunarea elevilor în curtea școlii și instruirea lor
2.    participarea la curățarea mediului și ecologizarea împrejurimilor școlii
3.    participarea la o dezbatere, numită Un mediu mai curat, o viață sănătoasă

         La  activitate au fost  prezenţi......elevi,........cadre didactice.

         Drept  pentru  care  a  fost  încheiat prezentul  proces  verbal .





Responsabil comisia activităților extracurriculare,

ACTIVITATE EXTRACURRICULARĂ PROCES VERBAL - Festivalul toamnei

Şcoala Gimnazială 
Județul  
  



         Încheiat  astăzi , 4 noiembrie , în  cadrul  activității extracurriculare a  elevilor  din clasele V-VIII, cu titlul Festivalul toamnei

         Ordinea  de  zi  cuprinde :
1.      împărţirea invitaţiilor către colegii şi cadrele didactice din şcoală
2.    prezentarea clasei decorate cu prilejul toamnei
3.    participarea la târgul numit Bogățiile toamnei
4.    acordarea unor diplome de participare

         La  activitate au fost  prezenţi......elevi,........cadre didactice.

         Drept  pentru  care  a  fost  încheiat prezentul  proces  verbal .





Responsabil comisia activităților extracurriculare,

ACTIVITATE EXTRACURRICULARĂ PROCES VERBAL (Craciun)

Şcoala Gimnazială 
Județul  



ACTIVITATE EXTRACURRICULARĂ
PROCES  VERBAL

         Încheiat  astăzi , 17 decembrie , în  cadrul  serbării  elevilor  din clasele V-VIII, cu titlul Crăciunul – o poveste

         Ordinea  de  zi  cuprinde :
1.      împărţirea invitaţiilor către colegii şi cadrele didactice din şcoală
2.    prezentarea clasei decorate cu prilejul sărbătorilor de iarnă
3.    scurtă prezentare a semnificației Crăciunului (origine, obiceiuri )
4.    program artistic la  Căminul cultural din localitatea .........(recitarea unor poezii, colinde, scenetă Povestea Anului vechi și a Anului Nou, dans)
5.     acordarea unor diplome de participare

         La  serbare au fost  prezenţi......elevi,........cadre didactice.

         Drept  pentru  care  a  fost  încheiat prezentul  proces  verbal .





Responsabil comisia activităților extracurriculare,

ACTIVITATE EXTRACURRICULARĂ PROCES VERBAL

Şcoala Gimnazială 
Județul 





         Încheiat  astăzi , 29 octombrie ......., în  cadrul  serbării  elevilor  din clasele V-VIII, cu titlul Trick or treat?-Halloween

         Ordinea  de  zi  cuprinde :
1.      împărţirea invitaţiilor către colegii şi cadrele didactice din şcoală
2.    prezentarea expoziţiei, a măştilor şi a clasei decorate cu prilejul sărbătorii de Halloween
3.    scurtă prezentare a specificului acestei sărbători (origine, obiceiuri )
4.    program artistic la  Şcoala ..................... (recitarea unor poezii, Povestea dovlecelului, curiozităţi despre dovlecei)
5.     acordarea unor diplome de participare

         La  serbare au fost  prezenţi......elevi,........cadre didactice.

         Drept  pentru  care  a  fost  încheiat prezentul  proces  verbal .





Responsabil comisia activităților extracurriculare,

GRAFICUL ȘI TEMATICA CONSILIULUI CLASEI

Școala                                                                                               Diriginte: 
Jud.                                                                                                  Clasa a VI-a
Anul şcolar 


SEM. I

Ø Constituirea Consiliului Clasei ; Prezentarea atribuţiilor pe care le are acesta;
                                                                                                      SEPT. 

Ø Analiza volumului de teme pentru acasa şi măsuri de corelare a acestora cu orarul zilnic;  
                                                                                               OCT. 

Ø Stabilirea de măsuri educaţionale comune pentru elevii cu probleme de învăţare sau de  comportament;
                                                                                                      NOV. 

Ø Discuţii cu părinţii elevilor pentru  detectarea  problemelor de învăţare la diferite discipline; eficientizarea colaborării şcoală – familie prin participarea la consultaţiile cu părinţii ce au loc săptămânal;
                                                                                                                DEC. 

Ø Analiza  semestrială a  progresului şcolar şi comportamental al  fiecărui elev; stabilirea  notelor la purtare pentru toţi elevii clasei.
                                                                                                                  IAN.
                                                                     SEM. al II-lea

Ø  Stabilirea modalităţilor de recompensare a elevilor cu rezultate deosebite la învăţătură şi purtare;
                                                                                                                 FEB. 

Ø Sintalitatea grupului şcolar; Soluţii pentru integrarea în grup a elevilor ce se confruntă  cu această problemă;
                                                                                                               MARTIE 

Ø Adoptarea măsurilor de  recuperare pentru elevii cu lacune în cunoştinţe; Rezolvarea conflictelor;
                                                                                                               APRILIE 

Ø Întălnire cu părinţii şi elevii clasei şi discuţii privind importanţa recapitulărilor şi evaluărilor finale;
                                                                                                                MAI  

Ø Analiza  progresului şcolar şi comportamental al  fiecărui elev; stabilirea  notelor la purtare pentru toţi elevii clasei.
                                                                                                                IUNIE 
NOTĂ:
                  Fiecare şedinţă a Consiliului Clasei are pe ordinea de zi  discutarea aspectelor de indisciplină, efectuarea temelor, progresul/ regresul şcolar al elevilor. Se pot convoca şedinţe extraordinare, impuse de situaţii urgente.
                                                                                                           Întocmit,

                                                                                                           Diriginte: 

Olimpiada de limbă, comunicare şi literatură română – Subiect propus clasa a VII-a




Citeşte cu atenţie următoarele texte (30 de minute):

           Valea se deschide ca o carte, pe malurile-i revărsate, de-o uimitoare înălţime,     se-nfig gospodării, căsuţe rare, fâneţe-ngrădite cu leaţuri, fâşioare de livezi prinse pe clinuri înguste, gata parcă să se pornească şi să curgă toate de râpă. Aici, la capătul Bisocei, e schitul Poiana Mărului, ascuns în mijlocul pădurii ce-mbracă până jos malul drept al Râmnicului. Ne scoborâm în adâncul prăpăstios al văii şi trecem râul prin vad. Soarele asfinţeşte. În fund, pe Bisoca, norii aprinşi se farmă, bulgări de jăratic               se-mprăştie pe cer — înaltul mal din faţa noastră e rumenit ca de bătaia unei flăcări. Urcăm pe cărări piezişe pripoarele descoperite — umbra-nserării neajunge din urmă, şi intrăm cu ea în satul Jitia. De aici încep să se ridice grebenii munţilor ce-ncununează partea dinspre miazănoapte a Râmnicului-Sărat.
                                                      (Alexandru Vlahuţă, „România pitorească”)

           Din albastrul şters al cerului adânc, soarele, alb de fierbinte ce era, ploua cu foc peste capetele noastre; nicio suflare de vânt nu mişca aerul învăpăiat; în fâneţe niciun fir de iarbă nu se clătina; chiar plopul neastâmpărat se liniştise şi, de pe verdele gingaş al foilor lui încremenite, lumina soarelui se răsfrângea în văzduh ca de pe mii de mici oglinzi aeriene. Întreaga fire răsufla greu... Cel mult dacă cosaşul răguşit, locuitor nevăzut al miriştii uscate, şi greierul de câmp, negru şi sprinten stăpânitor al umbrei din împărăţia îmbălsămată a florilor, mai ţârâiau a arşiţă!...
                                                     (Calistrat Hogaş, „Pe drumuri de munte”)
                 

Alege una dintre variantele de subiect propuse mai jos și răspunde corect tuturor cerințelor formulate în sarcinile de lucru. (90 de minute)
Atenție! Nu ai voie să rezolvi ambele subiecte. Trebuie să optezi pentru cel care îți place mai mult.

           VARIANTA I

  a. Lectura – 80 de puncte
I. Înţelegerea textului ( 16 puncte)
   1. Identifică doua trăsături ale descrierii literare prezente în ambele fragmente. (6 p.)
   2. Selectează din fiecare fragment câte un exemplu pentru fiecare dintre următoarele figuri de stil: epitet cromatic, comparaţie, personificare.(12 p.)

II. Scriere despre textul literar (25 de puncte)
       Într-o compunere de 15 – 20 de rânduri, prezintă particularităţile unei descrieri literare în proză, utilizând, pentru exemplificare, secvenţe din ambele texte propuse.

III. Scriere imaginativă (25 de puncte)
       Valorificand mesajul fiecaruia dintre cele două fragmente, alcatuieşte o compunere descriptivă, de cel puţin 25 de rânduri, în care să utilizezi următoarele secvenţe din textele propuse: adâncul prăpăstios al văii, grebenii munţilor, aerul învăpăiat, împărăţia îmbălsămată a florilor. Pentru a obţine punctajul maxim, vei avea în vedere următoarele repere:
- propunerea unui titlu sugestiv;
- respectarea relaţiei dintre titlu şi conţinutul compunerii;
- utilizarea descrierii ca mod de expunere;
- introducerea în compunere a tuturor structurilor indicate.

REDACTARE (pentru ambele compuneri – II si III: 14 puncte)
- respectarea regulilor de ortografie şi punctuaţie, aşezarea în pagină a textului, utilizarea unui stil adecvat tipului de compunere indicat.

b. Practica raţională şi funcţională a limbii (10 puncte)
1. Transcrie din fiecare fragment câte două cuvinte utilizate cu sens figurat. (4 p.)
2. Explică valoarea expresivă a câte unei sintagme din fiecare fragment. (6 p.)

c. Elemente de construcţie a comunicării (20 puncte)
1. Gaseşte câte două sinonime pentru : ”uimitoare”, „se farmă”, „învăpăiat”, „văzduh”.  (8 p.)
2. Pornind de la tipurile de frază specifice celor doi scriitori, alcatuieşte câte un exemplu pentru fiecare. (12 p.)


10 puncte se acordă din oficiu.

Olimpiada de limbă, comunicare şi literatură română – Subiect propus clasa a VI-a

  

Citeşte cu atenţie următoarele texte (30 de minute):
- "Fraţilor de arme, fala romănească!
Dacă o să piară ţara părintească,

Dacă-n cartea soartei este însemnat
A pieri poporul cel mai lăudat,

Cel puţin atuncea piară vitejeşte
Remuşcând toiagul care îl loveşte,

Ca un ager şarpe ce lovit şi-nvins,
Caută să muşte cel ce l-a atins!

Astfel e românul, şi-n a lui cădere
Cine îl răneşte, după dânsul piere!

Astfel e românul, astfel să pierim,
Şi-n căderea noastră chiar să ne mărim!"

Mii de glasuri strigă... Luna bucuroasă
Dintr-un nor de aburi pare mai voioasă;

Stelele de aur mai cu foc lucesc
Şi-n adâncul nopţii văile mugesc:

- "Astfel e românul, astfel să pierim,
Şi-n căderea noastră chiar să ne mărim!"
                                        (Dimitrie Bolintineanu, „Visul lui Ştefan cel Mare”)

Eu nu îţi cer în parte nimica pentru mine:
Soarta-mi cu a mulţimii aş vrea să o unesc:
Dacă numai asupra-mi nu poţi s-aduci vreun bine,
Eu râz de-a mea durere şi o dispreţuiesc.

După suferiri multe inima se-mpietreşte;
Lanţul ce-n veci ne-apasă uităm cât e de greu;
Răul se face fire, simţirea amorţeşte
Şi trăiesc în durere ca-n elementul meu.

Dar aş vrea să văz ziua pământului vestită,
Să răsuflu un aer mai slobod, mai curat,
Să pierz ideea tristă, de veacuri întărită,
Că lumea moştenire-ntâmplărilor s-a dat!
                                        (Grigore Alexandrescu, „Anul 1840”)

Alege una dintre variantele de subiect propuse mai jos și răspunde corect tuturor cerințelor formulate în sarcinile de lucru. (90 de minute)
Atenție! Nu ai voie să rezolvi ambele subiecte. Trebuie să optezi pentru cel care îți place mai mult.

           VARIANTA I
  a. Lectura – 80 de puncte
I. Înţelegerea textului ( 16 puncte)
1. Identifică două trăsături ale operei lirice în textele date. (6 p.)
2. Prezintă, în cel puţin 10 rânduri, particularităţi de versificaţie ale celor două texte.     (10 p.)

II. Scriere despre textul literar (25 de puncte)
      Scrie o compunere de 15-20 de rânduri despre opera lirică, utilizând, pentru exemplificare, secvenţe din ambele texte propuse.

III. Scriere imaginativă (25 de puncte)
       Valorificând mesajul fiecăruia dintre cele două texte poetice, alcatuieşte un text liric în proză despre o iubirea de patrie, de cel puţin 25 de rânduri, în care să utilizezi următoarele secvenţe din textele propuse: ţara părintească, astfel e românul, soarta-mi cu a mulţimii aş vrea să o unesc, aer mai slobod. Pentru a obţine punctajul maxim, vei avea în vedere următoarele repere:
- propunerea unui titlu sugestiv;
- respectarea relaţiei dintre titlu şi conţinutul compunerii;
- utilizarea descrierii poetice ca mod de expunere;
- introducerea în compunere a tuturor structurilor indicate.
REDACTARE (pentru ambele compuneri – II şi III: 14 puncte)
- respectarea regulilor de ortografie şi punctuaţie, aşezarea în pagină a textului, utilizarea unui stil adecvat tipului de compunere indicat.

b. Practica raţională şi funcţională a limbii (10 puncte)
1. Transcrie din fiecare fragment câte un cuvânt, pentru care să realizezi, apoi, familia lexicală. (4 p.)
2. Explică valoarea de figură de stil a câte unui cuvânt sau combinaţii de cuvinte din fiecare fragment.
(6 p.)

c. Elemente de construcţie a comunicării (20 puncte)
1. Găseşte câte un sinonim pentru : ” a pieri”, „voioasă”, „să unesc”, „vestită”. (8 p.)
2. Pornind de la două cuvinte sau combinaţii de cuvinte specifice celor doi scriitori, alcătuieşte câte un exemplu de propoziţie simplă şi, respectiv, dezvoltată, pentru fiecare. (12 p.)


10 puncte se acordă din oficiu.