vineri, 24 noiembrie 2017
joi, 23 noiembrie 2017
Expresii (compuneri)
În compuneri pot fi folosite următoarele expresii, extrase din diferite texte:
“norii au început să se cearnă în steluţe argintii”
“zăpada s-a aşternut ca o mantie albă şi strălucitoare”
“au început să roiască albinele cele albe ”
“cerul este uneori înnorat alteori alb ca zăpada”
“soarele nu mai este darnic şi nu mai are putere”
“iarna vremea este friguroasă”
“s-au dus zilele babei şi nopţile vegherii”
“zăpada cade puzderie măruntă şi deasă ca făina la cernut”
“flori sclipitoare de argint se ţes pe geamuri”
“roiesc albinele cele albe”
“copacii ca nişte soldaţi muţi şi reci , cu zale de gheaţă”
“munţii ca nişte uriaşi adormiţi sub omăt”
“gândăcel cât un fir de linte”
“ploaie de lumină”
“bulgăre de aur”
“gândăcel cât un fir de linte”
“blana moale , mătăsoasă a iedului”
“fiinţa fragedă”
“un lan de grâu se leagănă sub adierea blândă a vântului de vară”
“sub bolta albastră, lanul părea o mare aurie”
“spicele încărcate de boabe se aplecau spre pământ”
“spicele priveau su semeţie deasupra lanului”
“nu şedea că-ţi şade norocul”
“culorile toamnei sunt fără egal : de la galbenul pal, la roşul de foc”
“bruma apleacă florile gingaşe spre iarba ofilită”
“vesela verde câmpie acu-i tristă, veştejită”
“lunca, bătută de brumă, acum pare ruginită”
“zâna belşugului şi bogăţiei”
“covor foşnitor”
“gutui amărui cu puf galben”
“pădurea e ca un castel din basme”
“se scutură o ploaie albastră”
“pleacă păsările călătoare vâslind în înălţimi”
“parfumul florilor”
“a spălat frunzele cu ploaia rece”
“culcă animalele în vizuini”
“trimite păsările călătoare în ţările de soare pline”
“gâze plăpânde , amorţite de frig, caută adăpost, sub stratul gros de frunze uscate”
“au rumenit frunzele plopilor”
“frunzele de crengi se dezlipesc”
“cu crengile ude şi fără veşmânt”
“salcâmii la poartă se-ndoaie”
“pe stradă se plimbă iernaticul vânt”
“a început să cadă bruma”
“toamna frunzele sunt galbene şi arămii”
“frunzele copacilor s-au aşternut pe câmp sub forma unui covor multicolor”
“au început să cadă fulgi de nea , şi iarna este aproape”
“soarele nu mai încălzeşte aşa de tare”
“vine cu mireseme-n grai”
“aerul devine arzător”
“cheamă copiii în vacanţă”
“cărări de soare”
“livezi scăldate-n aur”
“a picatat cu un verde puternic toată pădurea”
“a acoperit păşunile şi munţii cu verdeaţă”
“în copaci a atârnat mere şi pere rumene”
“pe sub-copaci a pus multe şi felurite ciuperci”
“răsună mii şi mii de glasuri ”
“marea cea nesfârşită, cu valuri înspumate”
“nisipul fin şi argintiu”
“pădure umbroasă”
“vietăţile pădurii”
“natura îşi are rosturile ei”
“adie un vânt potolit”
“cerul se dogoreşte”
“soarele – o pulbere fină de aur”
“se înalţă cântecul greierilor ”
“pâine proaspătă”
“vâzduhul inundat de lumina ce izvorăşte de pretutindeni, din înălţimi”
“argintul jucăuş al soarelui”
“secerile vâjâiau în holde”
“văzduhul a încremenit deasupra lumii”
“mireasma grâului copt”
“se vede satul ca ântr-o ceaţă subţire”
“se retrag de el departe râzând vesel între ele”
“în poiană mai vin încă elegante floricele”
“altele purtând în frunte înşirate pe o rază”
“picături de rouă dulce care-n umbră scânteiază”
“ele merg, s-aduna-n grupe, se feresc de buruieni”
“cărăbuşul de aramă s-a oprit pe umăr”
“s-a desfăcut din mugur într-o dimineaţă caldă a începutului de primăvară”
“fiica cea mai tânără şi mai frumoasă”
“mieii se joacă pe câmpul verde”
“ea trezeşte la viaţă întreaga natură”
“peste tot flori , verdeaţă, pomi în floare, zumzet de albine, ciripit de păsărele”
“mierla fluieră în zăvoi”
“natura-i în sărbătoare”
“soarele cald şi vesel”
“soarele revarsă căldura-i mângâietoare”
“copaci în floare”
“rândunica cea voioasă”
“primăvara scoate ursul din bârog”
“pământul se trezeşte la viaţă”
“în desisuri albeşte floarea ghiocelului”
“noaptea scade, ziua creşte”
“s-a dus zăpada albă”
“zilele se fac mai lungi, mai blânde”
“zăpada s-a aşternut ca o mantie albă şi strălucitoare”
“au început să roiască albinele cele albe ”
“cerul este uneori înnorat alteori alb ca zăpada”
“soarele nu mai este darnic şi nu mai are putere”
“iarna vremea este friguroasă”
“s-au dus zilele babei şi nopţile vegherii”
“zăpada cade puzderie măruntă şi deasă ca făina la cernut”
“flori sclipitoare de argint se ţes pe geamuri”
“roiesc albinele cele albe”
“copacii ca nişte soldaţi muţi şi reci , cu zale de gheaţă”
“munţii ca nişte uriaşi adormiţi sub omăt”
“gândăcel cât un fir de linte”
“ploaie de lumină”
“bulgăre de aur”
“gândăcel cât un fir de linte”
“blana moale , mătăsoasă a iedului”
“fiinţa fragedă”
“un lan de grâu se leagănă sub adierea blândă a vântului de vară”
“sub bolta albastră, lanul părea o mare aurie”
“spicele încărcate de boabe se aplecau spre pământ”
“spicele priveau su semeţie deasupra lanului”
“nu şedea că-ţi şade norocul”
“culorile toamnei sunt fără egal : de la galbenul pal, la roşul de foc”
“bruma apleacă florile gingaşe spre iarba ofilită”
“vesela verde câmpie acu-i tristă, veştejită”
“lunca, bătută de brumă, acum pare ruginită”
“zâna belşugului şi bogăţiei”
“covor foşnitor”
“gutui amărui cu puf galben”
“pădurea e ca un castel din basme”
“se scutură o ploaie albastră”
“pleacă păsările călătoare vâslind în înălţimi”
“parfumul florilor”
“a spălat frunzele cu ploaia rece”
“culcă animalele în vizuini”
“trimite păsările călătoare în ţările de soare pline”
“gâze plăpânde , amorţite de frig, caută adăpost, sub stratul gros de frunze uscate”
“au rumenit frunzele plopilor”
“frunzele de crengi se dezlipesc”
“cu crengile ude şi fără veşmânt”
“salcâmii la poartă se-ndoaie”
“pe stradă se plimbă iernaticul vânt”
“a început să cadă bruma”
“toamna frunzele sunt galbene şi arămii”
“frunzele copacilor s-au aşternut pe câmp sub forma unui covor multicolor”
“au început să cadă fulgi de nea , şi iarna este aproape”
“soarele nu mai încălzeşte aşa de tare”
“vine cu mireseme-n grai”
“aerul devine arzător”
“cheamă copiii în vacanţă”
“cărări de soare”
“livezi scăldate-n aur”
“a picatat cu un verde puternic toată pădurea”
“a acoperit păşunile şi munţii cu verdeaţă”
“în copaci a atârnat mere şi pere rumene”
“pe sub-copaci a pus multe şi felurite ciuperci”
“răsună mii şi mii de glasuri ”
“marea cea nesfârşită, cu valuri înspumate”
“nisipul fin şi argintiu”
“pădure umbroasă”
“vietăţile pădurii”
“natura îşi are rosturile ei”
“adie un vânt potolit”
“cerul se dogoreşte”
“soarele – o pulbere fină de aur”
“se înalţă cântecul greierilor ”
“pâine proaspătă”
“vâzduhul inundat de lumina ce izvorăşte de pretutindeni, din înălţimi”
“argintul jucăuş al soarelui”
“secerile vâjâiau în holde”
“văzduhul a încremenit deasupra lumii”
“mireasma grâului copt”
“se vede satul ca ântr-o ceaţă subţire”
“se retrag de el departe râzând vesel între ele”
“în poiană mai vin încă elegante floricele”
“altele purtând în frunte înşirate pe o rază”
“picături de rouă dulce care-n umbră scânteiază”
“ele merg, s-aduna-n grupe, se feresc de buruieni”
“cărăbuşul de aramă s-a oprit pe umăr”
“s-a desfăcut din mugur într-o dimineaţă caldă a începutului de primăvară”
“fiica cea mai tânără şi mai frumoasă”
“mieii se joacă pe câmpul verde”
“ea trezeşte la viaţă întreaga natură”
“peste tot flori , verdeaţă, pomi în floare, zumzet de albine, ciripit de păsărele”
“mierla fluieră în zăvoi”
“natura-i în sărbătoare”
“soarele cald şi vesel”
“soarele revarsă căldura-i mângâietoare”
“copaci în floare”
“rândunica cea voioasă”
“primăvara scoate ursul din bârog”
“pământul se trezeşte la viaţă”
“în desisuri albeşte floarea ghiocelului”
“noaptea scade, ziua creşte”
“s-a dus zăpada albă”
“zilele se fac mai lungi, mai blânde”
Verbul (exerciții)
1.Transformă verbele următoare, trecându-le la imperfect:
a vedea – (noi)
spuneam –
va vedea –
cerui –
cutreierat –
ai crezut –
să citesc – dansase –
2.Indică modul şi timpul următoarelor verbe:
citiţi! –
ceream –
ai asculta – (el)
veni –
să asculte – (eu)
citii –
fugind – citeaţi –
deschis – scrisesem –
vino! - ceruseră –
aţi dansa - crezuseşi –
a veni- spusei –
vor veni – (eu) credeam –
ar veni – a dansat –
de tricotat – am cerut –
sunând – ai spus –
va asculta – scăpaşi –
de îmbrăcat – dansai –
tremurând – spuseseră –
a asculta – dansau –
3.Analizează verbele din următorul text:
„Copiii iar îl crezură. Unul mai îndrăzneţ spuse cu voce tare:
- Fugi,
mă”
4.Alcătuieşte propoziţii având ca predicate
verbele:
a) a deschide
– la modul indicativ, timpul viitor, pers.I, numărul plural;
b) a citi
– la modul indicativ, timpul perfect compus, pers.I, numărul singular;
c) a scrie
– la modul conjunctiv, timpul prezent, pers. a II-a, numărul singular;
d) a parcurge
– la modul condiţional-optativ, timpul prezent, pers. a III-a, nr. plural;
5.Continuă enunţurile de mai jos, respectând
condiţiile date:
a)
Ana este ............(verb copulativ).
b) Bunica este............(verb
copulativ).
Ana este.............(verb predicativ) Bunica este............(verb
predicativ).
c)
Caietul este............(verb copulativ) d)Scaunul este...........(verb copulativ)
Caietul este............(verb predicativ) Scaunul este...........(verb
predicativ)
marți, 21 noiembrie 2017
Lectorat cu părinţii
Unitatea:
Diriginte:
Director:
Anul şcolar:
Clasa a VIII-a
Sesiune 1 : februarie
Ora :
Puncte atinse :
- înştiinţare note simulare în
şcoală şi analiza situaţiei şcolare ;
-discutarea aspectelor concrete,
particularizate pe fiecare elev, privind pregătirea pentru Evaluarea Naţională;
-propunerea de măsuri care să vizeze îmbunătăţirea situaţiei şi creşterea
procentului de promovabilitate la examenul de Evaluare Naţională .
Temă : Realizare sau
eşec ? Contribuţia părinţilor la obţinerea succesului şcolar
(referat, discuţii tematice, chestionare)
Raport de activitate (8 Martie, din inimi de copil)
Unitatea:
Profesor organizator, propunător, evaluator:
Data:
Tipul activităţii: Concurs „8 Martie, din inimi de
copil”
An şcolar:
Director:
Clasa:
Descriere activitate:
În data de 7. 03......... Şcoala Gimnazială ............ a găzduit un concurs intitulat „8 Martie, din inimi
de copil”, dedicat sărbătoririi venirii primăverii, dar şi sărbătorirea zilei
de 8 martie, ziua mamei şi a femeii în general. Elevii claselor V-VIII au
participat la acest concurs, fiind supuşi unor probe care au implicat
dezvoltarea creativităţii, a imaginaţiei şi a cunoştinţelor literare. Una
dintre probele la care elevii au fost supuşi a fost compunerea celei mai
frumoase poezii dedicate mamei. De asemenea, elevii au trebuit să scrie o
compunere despre primăvară.
În urma desfăşurării concursului, s-au obţinut
următoarele premii:
Clasa a V-a
Locul I:
Locul II:
Locul III:
Clasa a VI-a
Locul I:
Locul II:
Locul III:
Clasa a VII-a
Locul I :
Locul II:
Locul III:
Clasa a VIII-a
Locul I:
Locul II:
Locul III:
Menţiune:
Concursul s-a încheiat cu anunţarea câştigătorilor şi primirea premiilor.
Raport de activitate (Mihai Eminescu)
Unitatea:
Profesor organizator, propunător, evaluator:
Data:
Tipul activităţii: Concurs „Recităm şi recitim
Eminescu”
An şcolar:
Director:
Clasa:
Descriere activitate:
În data de 15. 01......., Şcoala Gimnazială , a găzduit un concurs intitulat „Recităm şi recitim
Eminescu”, dedicat comemorării lui Mihai Eminescu . Elevii clasei a V-a au
participat la acest concurs, fiind supuşi unor probe care au implicat
dezvoltarea creativităţii, a imaginaţiei şi a cunoştinţelor literare. Una
dintre probele la care elevii au fost supuşi a fost compunerea unei poezii
apropiată de stilul eminescian, cu influenţele curentului literar căruia îi
aparţine poetul. Pentru ca acest concurs să poată fi desfăşurat în cele mai
bune condiţii, elevii au avut o săptămână la dispoziţie să citească poezii
scrise de Eminescu, iar în ziua concursului sarcina lor a fost de a compune o
poezie în stil eminescian. De asemenea, elevii au trebuit să recite poezia
compusă de ei, dar şi o poezie aparţinând lui Mihai Eminescu, la alegere.
În urma desfăşurării concursului, s-au obţinut
următoarele premii:
Locul I:
Locul II:
Locul III:
Menţiune:
Juriul care a
deliberat câştigătorii a fost alcătuit din următoarele persoane:
Prof.
După anunţarea câştigătorilor, elevii au fost premiaţi, au primit cu toţii
diplome de participare şi au încheiat prin fredonarea melodiei „Sara pe deal”.
Test - verbul (clasa aVI-a)
1. Treceţi verbele personale subliniate în coloana corespunzătoare: 2, 80p
INDICATIV
|
CONJUNCTIV
|
CONDIŢIONAL- OPTATIV
|
IMPERATIV
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Vreau
să mănânc .
|
2. Vino la
mine!
|
3.
Cine
va câştiga
premiul?
|
4.
Ai fost
la mare?
|
5.
El caută
creionul.
|
6.
Nu
vreau
să rămân
corigent.
|
7.
Când va termina
lucrarea?
|
8. Citesc
doar lecţia asta.
|
9.
Mă pregătesc
de plecare.
|
10.
Aş
vrea să
dorm
puţin.
|
11.
El ar ieşi în oraş.
|
12.
Mănâncă
mai repede!
|
13.
Fugi în
casă!
|
14. Vecina mea ar vrea
să mergă la
mare.
|
15.
Cine ar putea
să şteargă tabla?
|
16.
El n-ar putea să stea
cuminte?
|
17. Scrie
mai repede!
|
18.
Cine s-ar obosi să
vină la
şcoală?
|
19.
Ajută -l pe colegul tău!
|
20. Aş putea
să
te aştept.
|
|
2. Precizaţi
modul şi timpul verbelor: 1
p
culese-
ar fi auzit-
vei povesti-
să vadă-
aș fi precizat-
2.Scrieţi
valoarea morfologică a cuvintelor subliniate: 1
p
Vor vrea să rămână acasă.
Vor să aducă noi informaţii.
Acela era
mereu atent la ore.
Era mereu acasă.
3.Conjugă
verbul a merge la indicativ, mai
mult ca perfect. 0,60
4.Completaţi
propoziţiile astfel încât verbul a fi
şi verbul a ieşi să fie: 1
p
Caietul meu
era..............(P.V.) Acel copil va ajunge............(P.N.)
Caietul meu
era...............(P.N.) Acel copil va ajunge........( P.V.)
5.Subliniaţi
forma corectă: 1
p
va dispare /va
dispărea nu fi
trist/ nu fii trist!
ar crea /ar
creea nu fă!/ nu face!
6.Pune
verbul a munci la perfect simplu,
pers. I şi pers. a III-a, sg. 0, 60p
duminică, 19 noiembrie 2017
ACTIVITATE EXTRACURRICULARĂ PROCES VERBAL - Let’s do it, Romania!
Şcoala Gimnazială
Județul
Încheiat astăzi, 23 septembrie , în cadrul
activității extracurriculare a
elevilor din clasele V-VIII, cu
titlul Let’s do it, Romania!
Ordinea de
zi cuprinde :
1.
adunarea elevilor în curtea
școlii și instruirea lor
2.
participarea la curățarea
mediului și ecologizarea împrejurimilor școlii
3.
participarea la o dezbatere,
numită Un mediu mai curat, o viață sănătoasă
La
activitate au fost
prezenţi......elevi,........cadre didactice.
Drept
pentru care a fost încheiat prezentul proces
verbal .
Responsabil comisia
activităților extracurriculare,
Abonați-vă la:
Postări (Atom)