miercuri, 13 decembrie 2017

Modul indicativ și timpurile sale...

 Exemplu de verb trecut la toate timpurile modului indicativ

Modul indicativ
Timpul prezent:          eu învăț
            tu înveți
el/ea învață
noi învățăm
voi învățați
ei/ele învață
Timpul perfect simplu: eu învățai
tu învățași
el/ea învăță
noi învățarăm
voi învățarăți
ei/ele învățară
Timpul perfect compus:           eu am învățat
tu ai învățat
el/ea a învățat
noi am învățat
voi ați învățat
ei/ele au învățat
-          timpul imperfect:         eu învățam
tu învățai
el/ea învăța
noi învățam
voi învățați
ei /ele învățau
Timpul mai mult ca perfect:     eu învățasem
tu învățaseși
el/ea învățase
noi învățaserăm
voi învățaserăți
ei/ele învățaseră
Timpul viitor:                           eu voi învăța
tu vei învăța
el/ea va învăța
noi vom învăța
voi veți învăța

ei/ele vor învăța

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu