joi, 16 noiembrie 2017

Exercitii (predicatul)



Subliniază predicatele din enunțurile următoare și precizează felul lor:

1.     Copiii și părinții vor merge la teatru, pentru a viziona o celebră piesă.
2.      Nu am crezut ca va realiza o schiță atât de mare.
3.     Alin este curajos când pleacă și când vine de la școală.
4.     Vecina mea s-a făcut medic veterinar.
5.     Cred că vom urmări un film și mâine vom ajunge la Brașov.
6.     Mașina a fost condusă de tata când am ieșit din localitate.
7.     Elevul este harnic și silitor.
8.      Profesorul a vorbit despre prietenie și corectitudine.
9.      Colegul meu drag a ajuns primar în orașul natal.
10.     Atmosfera era apăsătoare, motiv pentru care am plecat.
11.    Viitorul va fi sigur, dacă muncești neîncetat.
12.  Ne-a povestit că a venit cu brațele deschise.
13.    Vei deveni profesor doar dacă înveți.
14.    Voi ieși afară după ce îmi termin lucrul.
15.     Cartea era pe masă și nu ai vazut-o!


2.  Subliniază predicatele, precizează felul lor şi numeşte părţile de vorbire prin care se exprimă:

    În laboratorul de chimie, elevii stau cuminti.

    Femeile secolului nostru sunt mai preocupate de carieră, decât cele din secolul trecut.

    Ea îşi aduce aminte de casa străbunicilor săi.

    Poate că el nu poate ridica un sac de 50 de kg.

    De bună seamă că Maria va castiga la concursul de miss.

    Hai în parc!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu